Ціноутворення на українському страховому ринку формується не завжди прозоро, навіть якщо це стосується обов'язкових видів автострахування. Наприклад, в страховці ОСЦПВ ціна формується, згідно законодавчим нормам. Існує сітка коефіцієнтів, які в підсумку впливають на кінцеву вартість - це місце реєстрації, об'єм двигуна, приналежність транспорту та інші. Але особливу увагу, виробляючи
розрахунок поліса ОСЦПВ слід приділити такої складової ціни як комісійну винагороду продавцю.
Страхові компанії іноді готові платити продавцям полісів Автоцивілки до 50% вартості поліса. У свою чергу, продавець полісів може за рахунок своїх комісійних зробити знижку страхувальнику. Однак великі знижки повинні насторожити уважного водія. Адже дисконт може бути зроблений і за рахунок зменшення фонду виплат потерпілим. Як правило, в таких страхових компаніях ситуативно зменшуються ціни. Це робиться з метою
розрахувати поліс ОСЦПВ якомога швидше, зібрати максимальну кількість премій, щоб покрити поточні витрати . Але, як правило, витрат стає все більше і компанія перестає платити відрахування до фонду МТСБУ і, відповідно, позбавляється ліцензії. А іноді і зовсім оголошується банкрутом.
У страхуванні ОСЦПВ ціна - далеко не найголовніший фактор, який повинен впливати на вибір страховика. Якщо відома компанія пропонує знижку на оформлення поліса в розмірі 10-15% - це нормальна практика, і таку пропозицію страховика не повинно насторожувати. Така ж знижка цілком прийнятна, якщо страховий поліс реалізує агент або страховий брокер. Просто можна ввічливо поцікавитися в місці реалізації, за рахунок чого утворюється знижка і, природно, поцікавитися фінансовим станом страхової компанії, а також перевірити актуальність її ліцензії.
Ціноутворення полісів,
розрахунок суми ОСЦПВ вимагає більш жорсткого контролю з боку МТСБУ, Нацкомфінпослуг та державних органів влади. Вже неодноразово висувалися пропозиції по повному уравниванию ціни на ОСАЦВ у всіх компаніях, щоб водії не траплялися на виверти демпінгують страховиків. Хоча, яка б політика не проводилася, завжди залишиться та категорія населення, якій не важливо, де купувати поліс - головне, щоб він коштував дешево. Такі люди на перший погляд дбають про вміст свого гаманця, але, якщо подивитися в перспективі - виходить навпаки.