Розрахунок суми ОСЦПВ безпосередньо залежить від статистики ДТП в країні. Зрозуміло, страхові компанії не будуть працювати собі у збиток, тому вартість Автоцивілки буде завжди такою, щоб приносити дохід. Аварійність і смертність на українських дорогах на сьогоднішній день можна порівняти, наприклад, з аналогічними показниками Німеччини 70-80-х років. Тоді рівень смертності на 100 тисяч чоловік доходив до 20. Сьогодні такий показник - це, на жаль, українські реалії. Виходячи з вищесказаного, експерти вважають, що не варто вводити нічого нового, а слід діяти за перевіреними методиками європейських країн. До слова, на сьогоднішній день в Німеччині гинуть в аваріях 3-5 чоловік на 100 тисяч. Це при тому, що кількість автомобілів на душу населення там в кілька разів вище, ніж у нашій країні.
Кілька років тому, щоб захистити фінансово учасників дорожнього руху, зробили обов'язковими поліси Автоцивілки. Навіть при сьогоднішній низькою аварійності в Європі, у них діють аналогічні поліси. У автострахування ОСЦПВ розрахунок і оформлення договору найкраще здійснювати в момент покупки автомобіля і стежити за його актуальністю. Але просто купити страховку недостатньо - треба знати, від чого вона захищає і як не допустити страхового випадку.
Що стосується зниження кількості летальних випадків через ДТП, то тут ведуться роботи в різних напрямках. По-перше, регулярно переглядається політика штрафів у бік збільшення. Ведуться також роботи по стимуляції дотримання водіями культури руху. Деякі ДТП трапляються з вини водіїв, а через зовнішніх факторів - відсутність необхідних дорожніх знаків, розбите стан дороги тощо. Роботи спрямовані на ліквідацію цих факторів - поліпшення стану доріг та належне їх оснащення, зокрема, автоматизованими системами контролю швидкості.